poniedziałek, 31 sierpnia 2015

5 wspaniałych: Teledyski

Teledyski otaczają nas wszędzie. Jest coraz więcej stacji muzycznych, wideoklipy można oglądać 24h na dobę. Zazwyczaj jest tak, że twórczość jakiegoś artysty znamy tylko z teledysków, nie przesłuchujemy całych płyt (co jest błędem, ale o tym kiedy indziej).
Współcześnie utarł się schemat półnagich tyłków na plaży, bądź przy basenie, tzw. slow motion, albo wożenie się wypasioną furą w towarzystwie długonogiej laski. To mnie najbardziej wkurza, dlatego o tym napisałam. Wybrałam swoich pięć ulubieńców, które według mnie coś sobą reprezentują, a swój wybór oczywiście uzasadnię. Nie wybieram ich na podstawie większej bądź mniejszej sympatii do wykonawców utworów, bo nie o to chodzi. Nie znajdziecie tu np. 5SOS, bo ich teledyski mnie tak nie zachwycają, a przecież ich muzykę kocham. Chodzi o przekaz. O to, co widzę, a nie słyszę.

1. Taylor Swift - Style


Ta piosenka na pewno nie raz się jeszcze ukaże w moich "topkach". Dla mnie to jest mistrzostwo świata! Teledysk jest subtelny, opowiada piękną historię, ma fantastyczne efekty specjalne i pięknych aktorów. ;) Tay jest w nim taka naturalna, nie ma zbędnych ozdób, przesadzonych fryzur czy czegokolwiek innego. Bajka ^^

2. Miley Cyrus - When I Look At You


Poza tym, że sam film jest z jednym z moich ulubionych, piosenka jest cudowna, a teledysk zawiera sceny z filmu, jak i specjalnie dograne materiały z udziałem obu głównych aktorów. I to mi się bardzo podoba! Żadnych kombinacji, tworzenia nowych historii itp. A Miley? Jeszcze taka normalna, naturalna, urocza wręcz.

3. One Direction - Little Things


Nie dość, że najpiękniejsza ich piosenka, to jeszcze ten teledysk! Może to nic wielkiego - grupka chłopaków siedzi w studiu i śpiewają, banał. Ale ten czarno-biały efekt, uśmiechy chłopaków, te iskierki w oczach... Od razu mówię, kto, kto ich nie uwielbia, tylko toleruje, nie zrozumie tego. ;) I to nie jest nic złego. Ja natomiast uwielbiam wpatrywać się w ich oczy, bo tylko tu mam taką możliwość. :)

4. The Wanted - Chasing The Sun


Jeśli dobrze pamiętam, od tego teledysku zaczęłam ich słuchać. Zaciekawił mnie, bo jest klimatyczny, mroczny, tajemniczy. Jak najbardziej pasuje do piosenki! I chłopaki nie są wystylizowani z przesadą, tylko na luzie, normalnie.

5. Martin Garrix - Forbidden Voices


Raz, że uwielbiam Garrixa, a ten teledysk pokazuje go prawdziwego, nie jakąś rolę tylko urywki z koncertów, z podróży itp. Również jest taki naturalny, nie wyreżyserowany.

Jak Wam się podoba moja piątka? Zgadzacie się z moim wyborem? A może wybierzcie (i koniecznie się podzielcie ze mną!) swoją "topką" ulubionych teledysków. Chętnie poznam jakieś inne ciekawe pomysły. ;) Piszcie w komentarzach, a tymczasem ja pójdę spać. ;)

Dobranoc! :*

4 komentarze:

  1. Chyba aż tak bardzo nie skupiam się na teledyskach w muzyce (no, chyba że już naprawdę jakaś piosenka mi się strasznie spodoba, to sprawdzam klip, albo odwrotnie, najpierw zobaczę klip i mi się on bardzo spodoba, to przesłuchuję w skupieniu piosenkę).
    Lubię When I look at you, bo to po prostu bardzo ładna piosenka. Nie raz zdarzało mi się ją włączać, słuchać i płakać nocami... Ech.
    A przy okazji, Ostatnia Piosenka ma być w tv jakoś niedługo ;)
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A masz jakąś ulubioną piątkę? :)
      Wieeeem, obejrzę po raz kolejny ^^

      Usuń
  2. Sandra, chciałam skomentować Twój wpis, nie mam konta, więc zrobię to anonimowo, zawsze jakieś rozwiązanie. Też lubię oglądać teledyski! Z tych co udostępniłaś, jedynie znam The Wanted, piosenkę lubię, teledysk trochę mniej mi się podoba, ale ogólnie to chłopaki dają radę. :) Moje ulubione teledyski:
    - Guns`N`Roses ,,November Rain"
    - Nirvana ,,Heart-Shaped Box"
    - Florence + The Machine ,,Lover to lover"
    - Foo Fighters ,,White Limo"
    - The Pierces ,,You`ll Be Mine"
    Trudno było wybrać, ale jestem niemal w 100% pewna, że te.

    Pozdro600,
    Ola Stronkowska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję słoneczko na komentarz :) :*
      Teledyski obejrzę na pewno!
      Dziękuję :)

      Do zobaczenia! :D

      Usuń