niedziela, 25 stycznia 2015

Filmowy weekend

Im bliżej sesji tym więcej człowiek ma do zrobienia :P (zasada nr 1 studentów :D ). Oczywiście wszyscy pilnie się uczymy, ale w przerwach między nauką, żeby mózg się nie przegrzał, warto zrobić coś innego, np. obejrzeć film :D Ja w ten weekend obejrzałam aż 4 :) Ale nauczyłam się na tekstologię, poligrafię i liznęłam ortografii :D
Dobra, nie o tym tu mowa. Króciusieńkie opinie na temat obejrzanych filmów i przemyślenia z nimi związane.

"Ósmoklasiści nie płaczą" (2012)
Bardzo wzruszająca historia o pierwsze miłości, dorastaniu i śmiertelnej chorobie. Akki jest zwykłą nastolatką. Chodzi do szkoły, gra w piłkę nożną i razem z przyjaciółmi wybiera szkołę średnią. Jest też Joep, który z początku nie budzi sympatii, ale trzeba dać mu szansę. Jak każdemu.
Niestety dziecięcą beztroskę przerywa zupełnie niedziecięca choroba - białaczka. Walka z czasem, oszukiwanie samej siebie, że jest dobrze, niegasnąca nadzieja...
Film przekonał mnie, że nie warto chować uraz, że nie warto się kłócić z nikim. Odstawmy to na bok, bo nigdy nie wiemy co się tej osobie zdarzy i jak będziemy żałować tego, że zmarnowaliśmy tyle czasu.
Naprawdę warto obejrzeć, choćby po to, żeby poznać dokładnie całą historię, bo jest zbyt piękna, żebym ją streszczała.
9/10


Kurczę, wstawiłabym Wam pięknego gifa, ale się powstrzymam, bo by Wam popsuł ideę obejrzenia filmu ;) Więc dalej...


"Niech będzie teraz"(2012)

Tessa ma białaczkę i nie zostało jej wiele życia dlatego chce go w pełni użyć. Tworzy listę rzeczy do zrobienia i skrupulatnie spełnia punkt po punkcie. Na jej drodze staje przystojny sąsiad - Adam.
Z nim realizuje kolejne punkty i spędza ostatnie tygodnie życia.
 Tessa uświadomiła mi, że trzeba korzystać z każdej chwili, bo nigdy nie wiadomo, ile nam ich zostało. Za to miłość Adama... Wiedział, co go czeka przy chorej dziewczynie. Ale zaryzykował.
Więcej nie piszę, musicie go obejrzeć :) 
8/10

"Chwile... Nasze życie składa się z serii chwil. A każda z nich jest podróżą do samego końca. Pozwól im odejść. Pozwól im wszystkim odejść." 





"Miłość bez końca" (2014)
Historia o pierwszej miłości, o przebaczeniu, o walce. Jade jest osamotnioną dziewczyną, odsuniętą od rówieśników przez śmierć brata i pogoń za wymarzonymi studiami. Duma swojego taty zaczyna się buntować, gdy poznaje Davida i zakochują się w sobie bez pamięci. Muszą walczyć o swoją miłość co oczywiście nie jest takie proste i nie obędzie się bez dramatów, wyjazdów i rękoczynów.
8/10

"Bywa, że bratnią duszę znajduje się już na progu dorosłości, a co jeśli ja pozwolę jej odejść? Do końca życia będę tego żałować."
"Czas leczy rany i pozwala zapomnieć o bólu (...) wkrótce stanie się tylko wspomnieniem."
"Jeśli pisana wam wspólna przyszłość, kiedyś się odnajdziecie, jeśli nie, pewnego dnia obudzisz się i odkryjesz, że już o niej nie myślisz, wtedy będziesz wolny." 
"Moja pierwsza miłość okazała się tą jedyną, taką, której się nie odrzuca, od której się nie ucieka i której się pragnie. Tak wielką i mocną, że nigdy się nie kończy, nigdy nie blaknie, nigdy się nie nudzi. Taką, o którą się walczy, bo takich chłopaków nie wypuszcza się z rąk."

"Cudownie tu i teraz"
Sutter to rozrywkowy licealista, dla którego liczy się tylko to co teraz. Nie planuje iść na studia, nie traktuje poważnie swojej przyszłości. Nawet nowa dziewczyna, z pozoru do niego niepasująca, nie zmienia jego nastawienie. Są ze sobą szczęśliwi, ale osobowość Suttera bierze górę i niszczy sielankę i ich związek. Ale każdy kiedyś dorasta, prawda? Ostatni cytat opisuje idealni to, co zawsze uważałam. Trzeba żyć chwilą, ale należy też pamiętać, że jutro też jest dzień i trzeba walczyć o lepsze jutro. I o to, żeby coś znaczyło. Żebyśmy my znaczyli.


"Dobrze jest żyć co tu i teraz, ale najlepsze jest zawsze to, że jutro będzie nowe tu i teraz. Sprawię, że każde będzie coś warte." 



Ja idę wypocząć przed kolejnym ciężkim tygodniem, a Wy może polecicie mi jakieś filmy o miłości nastolatków? :) Będę bardzo wdzięczna :)
Chcę jeszcze napisać, że być może w tym tygodniu pojawi się nowe opowiadanie :) Ale nie obiecuję, bo mam jeszcze dużo roboty :)

Dobranoc :* 

1 komentarz:

  1. mam ferie, wiec musze sie wziac za ogladanie ;p
    Dzieki za propozycje!
    Zapraszam do siebie! :>
    owocowa-dama.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń